Saturday, February 14, 2009

v-day la vida

kalau 14 februari itu bukan sangat kontroversi,
dan kalau semua orang mahu menyambut hari tersebut,
kalau bukan kerana sejarah yang ntah mana datang,
ya!tapi ini bukan pasal kalau lagi..ini benar!
ini tentang pendapat,
bercanggah mungkin?
tapi pendapat itu mesti mempunyai asas yang kukuh!
melibatkan agama!
mungkin berfikir 14 kali lagi?
mahu sambut juga!
jemput!
semua orang berfikiran berbeza tentang ini,
kalau kau tanya aku,
aku mungkin memberi jawapan sinis,
ada sejarah mengatakan,
kau sorang lelaki kristian,yang cintakan agama dan tuhan,
mempunyai kisah cinta dengan wanita,
kisah yang unik,
kisah yang agung,
kisah yang style,
lalu kau mati menyembah bumi 14 februari,
mati sebab cinta,
wah2
lalu dibukukan,
menjadi perbualan,
hingga berzaman-zaman,
dan menjadi tarikh keramat,
tapi untuk apa itu semua?
semua itu sejarah...unik!
yang penting kalau aku ada zaman itu,
aku akan menjadi pembunuh itu ,dan merampas wanita itu,
konklusinya, aku la watak utama cerita itu.dan lepas tu mungkin semua orang tidak akan berasa berdosa untuk menyambut hari 14 februari
sebab aku islam,aku cuba menegakkan islam secara tidak langsung dan secara tidak sengaja juga bercinta...
apapun anda nak panggil ari tersebut. lebih baek
madi's day.. mungkin aku tersenyum!
hmmmm tapi itu kalau dow.....
kau mempunyai pilihan untuk itu!


btw,star(14 feb) and popy(15feb) hepi besday dol!anda dah tua!noh kau penipu tahap lelaki rebel!pentipu

2 comments:

Syikin Alfian said...

sungguh SUBJEKTIF

maditheman said...

kurangkan penggunaan ayat subjektif disini!komen anda sngat tersirat!haha