Tuesday, November 4, 2008

minggu bercuti sebelum exam kah?

haih!
aku mahu bersajak la rasa!
ku kira ini mungkin karya bermakna!
mari kita!

monolog satu:
satu dua tiga!
eh,kamu lagi?
kebetulan?
takkan lah~
mungkin ini suratan!
ya!kita tidak merancangkan?
haih!asik2 kebetulan
janggalkan?
mahu pergi sudah?
jangan lah~
aku dapat rasakan sesuatu!
kamu?
haih!susah untuk meluah?
simpan lah~
aku tahu!
masa kan pemberitahu!
so....
soalan ini tiada jawapan jelaskan?......


monolog dua:

exam dow,
fuck dow,
cmne ar?
haih....
ngantuk la~
tido la~
ngntuk lagi~
tido lagi!
benda ini berulang kah?
katakan tidak!
buku2 oh buku
seru la namu ku dow,
aku berjanji setia bersamamu
hehe
kau mesti ingat aku bergurau...
jangan lah~
ini serius!
arrrgghhh~
dah cukup saitan
aku mahu belajar....
doakan aku
semua!


monolog tiga!
hmmmm
menaip
ya aku sedang menaip
kamu pula?
eh kawan....
rakan?
sahabat?
sama kah berbeza?
kau lalui dulu hidup ini
baru kau tahu
aku pun maseh blaja chapter itu
hari ini dan hari-hari
matangku semakin jelas....


monolog saya
(maditheman-asmadi othman)

No comments: