Tuesday, November 25, 2008

8 benda yang aku mahu kalu aku jadi superhero!

entri kali ini terniat untuk ditulis,semasa tiba2 tersedar yang aku gemar bermimpi menjadi superhero!purata mimpi setahun aku menjadi superhero memang lebih 12 kali!orait?
aku mudah terpengaruh melihat aksi superhero yang dcipta oleh rejim holywood!kool kan?
hmmm...
hero mestilah ada pakaian yang menonjol dan menunjukkan ciri2 superhero !panjanglah nak sebut superhero so kita pendekkan sikit...superhero a.k.a madi!
mari kita setat berbual pasal madi ...haa mudah kan sebut?
8 benda hebat itu ialah:
-aku mahu jadi superhero yang boleh berbual dalam semua bahasa.hoi spiderman,kau sedar bukan sahaja bahasa inggeris je penting,bahasa melayu juga penting.ia dikenali sebagai lingua franca masa zaman 1400-1600 semasa zaman kegemilangan melayu melaka!dengan tahu semua bahasa aku boleh menolong orang pelbagai bangsa lalu menjadi duta keamanan sejagat.filem yang dihasilkan yang mengunakan watak aku dialihkan dengan pelbagai bahasa!
lalu aku boleh bekerjasama dengan watak2 superhero ciptaan yang laen!

2-superhero itu berambut panjang.superhero yang berambut panjang boleh dikira setakat ini.antara superhero yang rmbut panjang yg aku ingat bukan rambo,tetapi cicak-man!hmm..
rmbut panjang jelas memaparkan beliau smpai tidak snggup spend masa utk diri sendiri,tetapi utk menyelamatkan orang laen.

3.aku mesti mahu terbang dan dipimpin gadis2 yang kau kata cantik!senang cerita setiap aktiviti penyelamatan aku mesti bukan gadis yang sama.mestilah laen2.dan itu penting kerana kalau steven spielberg mahu membuat filem aku dan sekuel2 nya tidak perlu untuk membayar gaji kepada heroin yang sama yang semestinya akan top selepas berlakon filem itu,beri peluang pada gadis laen.idea ini mampu menanding gadis2 bond yang bersepah2 skang.filem pertama yang aku rasa sesuai melakonkan watak heroin itu,maja ivarsson.

4.aku ade lokasi rahsia dan kereta seperti batmobile untuk tugasan yang aku rasa malas untuk terbang!ya semua superhero akan add myspace serta facebook aku.mudah untuk melakukan conference ,topik2 tersebut mestilah berkaitan dengan hal kerja masing2.

5.aku rasa aku dah mula serius pasal entri ini.so kita teruskan lagipun exam dah abes.pakaian aku mesti bersederhana.hanya perlukan baju berbutang saiz asia.dengan memakai leather fit jacket half-cut berwarna hitam bersama skinny hitam.tulisan kecil bertulis'maditheman'.cara sebutan madi('ma'seperti kau menyebut mama dan 'di' seperti sebutan kedidi)dan 'theman' untuk nama manja,bukan demand!fullstop.

6-kau sedar kau telah berkawan dengan superhero.dan aku tetap akan layan kamu semua seperti sama walhal aku superhero.jangan risau !aku akan adakan majlis keramaian dengan besar untuk kamu semua.sapa tahu aku akan mengambil kamu sebagai sidekick aku dalam aktiviti penyelamatan!mahu kan?kau ingat robin.dulu dia hanya watak kecil
sarkas.

itu sahaja.aku sahaja mahu berkongsi kalu bermimpi,itu tidak jadi nyata.kau perlu kongsikan juga.sebab ada kebaikan.hmm?betul!
tata
aku mahu pulang!

4 comments:

Abir Abhar said...

oh..
madi..
kow la theman..
kow superhero yg plg bercita-cita besar di muka bumi ini..
tahniah

Anonymous said...

wei.

Syikin Alfian said...

superhero madi dlm kenangan.ahaaa

maditheman said...

ciken mahu jadi sidekick x ?hmmmm peratus tinggi ar nak dpat!wahaha