Thursday, May 7, 2009

panahan hitam berdosa

demi alam yang terbentang luas,
aku bebaskan setiap hela dengan fikiran kosong,
darah mengalir kelajuan cahaya,
tapi aku masih tidak mampu buat apa,
aku kau dalam dunia sama,
kau ucapkan selamat tinggal dahulu,
kalau masa sebelah aku mungkin,
aku tatap wajah kau untuk kali terakhir,
semua sudah berlalu,
laknat untuk pelaku itu,
dunia tidak berakhir bila darah hitam mu mengalir,
tunggu sahaja.

untuk si setia,
setiap jejak kamu ,bayang-bayang putih untuk kamu!
mula dengan tangis,
berakhir dengan indah,
jasad hanya jasad,roh hanya roh,
dia sudah pergi,ambil masa dan berlari!
itu untuk sedap hati!haih!

aku,
hanya bersedekah hanya yang mampu!
selamat tinggal paksu,
muda sangat untuk itu.
tapi ajal siapa yang tahu.
al-fatihah.

9 comments:

Z.A said...

Al-fatihah.

Abir Abhar said...

takziah

nenasoren said...

moga paksu ko tenang di sana.
alfatihah.

Unknown said...

al fatihah

Tun Boja Bistara said...

utk ke sekian kalinya..kita tau hidup mati di tgn ALLAH..al-fatihah

ooooooooo said...

al fatihah

Unknown said...

Bersabarlah sahabat dengan cubaan. Moga Allah memberi ganjaran yang besar atas kesabaranmu...

Salam perkenalan.

Syikin Alfian said...

Takziah Madi..

maditheman said...

time kaseh sume!ak xtau nak ckp ape..haih